Sivut

tiistai 12. huhtikuuta 2016

"Valitettavasti luokka on täynnä, haluatteko varasijalle?"

No, halutaanhan me. Ja nyt sitten ollaankin varalla kahteen tokokokeeseen ja kahteen jälkikokeeseen. Ihan ymmärrettäväähän se on - tokossa todennäköisesti metsästetään SM-tuloksia, ja jälkikokeisiin nyt on aina vaikea mahtua. Mutta silti hieman harmittaa :D Varsinkin, kun olis ajatellut pääseväni testaamaan haukkujäähyä myös kokeessa (ennen kuin tulee ne oikeasti merkittävät kokeet, joissa jäähyjä ei toivottavasti enää tule). No, katsellaan, josko joku vaikka peruisi koepaikkansa...

Lysti selvittää piikkiä jäljellään

Jäljellä ollaan käyty kaksi kertaa - ensin Hyvinkäällä Jennin ja Riemun kanssa ja eilen ominpäin kotikulmilla. Hyvinkäällä Lystillä Jennin tekemä jälki, 1200 metriä, kuusi keppiä. Kaikki kepit nousi, ja kylläpä muuten merkkasi koira tarkkaan kohdat, joissa Jenni oli hetkeksi pysähtynyt! Aika siistiä. Janalla taisi puolivälissä lähteä vinoon, otin takaisin ja lähetin uudelleen, eteni hyvin mutta nappasi takajäljen. Kai..? Eilinen oma jälki oli olosuhteiden puolesta vähän sellainen "ohjaaja voisi miettiä kaksi kertaa". Oltiin liikkeellä aamulla, mutta aurinko lämmitti älyttömästi. Ekaa kertaa tänä keväänä  meinasin lähteä jäljelle ilman takkia! Jäljen tallaamisen jälkeen käytiin lenkillä, ja turhan reippaasti (ja turhan vähäisellä juomisella) suunnattiin jäljelle. Jana oli hieno! Eteni hyvin, vähän kaarsi loppupäässä jäljelle, mutta hienosti nappasi jäljen ja lähti vihdoin oikeaan suuntaan, jes! (Heti kun oli toimintasuunnitelma tehtynä, alkoi homma toimia...) Kaksi ekaa keppiä nousi hyvin, kolmas jäi. Neljäs, viides ja kuudes ok, seiska jäi, kasi ok. Kolme piikkiä, kaikki hienoja. Kulmia useita, nämä myös hyviä. Tien ylitys hyvä (välissä oli kulkenut tietä vieras ihminen ja koira, ei mennyt lankaan). Puolenvälin tienoilla Lysti alkoi kuitenkin olla tosi kuumissaan, täytyy pikaisesti vähän vähentää tuota sen tukkakuontaloa!

Veljekset kuin ilvekset jälkien jälkeen

Esineruutujakin ollaan tehty pariin otteeseen. Ensimmäinen oli hakkuuaukealla aika raskaassa maastossa. Aikalailla koeruudun kokoinen ruutu, esineitä neljä (vasen takakulma, keskellä 3/4 syvyydessä, oikeassa reunassa keskisyvyydessä ja edessä keskellä. Raskas maasto verotti, mutta hienosti pieni tsemppasi ja kaikki esineet nousi. Toisella kertaa ajattelin tehdä kevyempään maastoon, mutta päädyinkin suomaiselle, hyvin eri tavalla raskaalle alustalle... Syvyys koesyvyys, leveys noin puolet. Esineet takana vasemmalla, keskisyvyydessä oikeassa reunassa, 1/4 syvyydessä vasemmassa reunassa ja edessä oikealla. Keskiesine oikealta tuli vaivattomasti, vasemman reunan esinettä etsi jo pidempään. Sen jälkeen homma ei enää näyttänyt toivomanilaiselta ja lopulta otin pois ennen kahden viimeisen esineen löytymistä. Vähän saattoi pienelllä pinna palaa, kun joutui autoon ja kävin Entsun kanssa hakemassa jääneet esineet ;)


Tottistakin ollaan tehty ennen ruutuja ja pari kertaa ihan kentälläkin. Haukkumisen suhteen ollaan päästy huimasti eteenpäin, ja viimeksi saatiin tehtyä jo koko paletti ilman jäähyn jäähyä! Selvästi on joku ajatus naksahtanut kohdilleen, sillä siinä missä haukkuminen on jäänyt pois, on jäänyt myös kähinä, aivastelu ja muu turha. Pitkä tie on vielä edessä, mutta ainakin nyt tuntuu, että tie on oikea.


Aksaakin on tehty! 2.4. Enne kävi juoksemassa kaksi kisarataa lainakuski Jennin kanssa Hyvinkäällä. Tarkoitus oli kisata itse, mutta koska nilkka oli (ja on edelleen...) vähän kyseenalaisessa kunnossa, pääsi Enne edellisen torstaina aksatreeneissä ekaa kertaa ikinä vieraan ohjattavaksi, ja kisoissa sitten ekaa kertaa Jennin kanssa radalle. Törkeän hienosti homma sujui, ja molemmilla näytti olevan kivaa. Itse saatoin olla ihan kipsissä jännityksestä (kyllä, vieraan ohjatessa jännitys nousee näemmä ennennäkemättömiin lukemiin!), ja Jenni joutui pariin kertaan jo toteamaan että "Rauhotu nyt oikeesti. Oot jo kertonu kaiken, mitä mun tarvii tietää." Mutta hengissä, ehjinä ja iloisina pääsivät maaliin, mahtavaa! Hyllyiksihän ne radat päätyivät, mutta kuten aina, tärkeintä että Epellä on kivaa ja maailman siisteintä. Alla videot radoista.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti